Άκης Παινεσάκης: Ο… Ιταλός Χανιώτης που έγινε «Βασιλιάς» του discount!

 

Είναι ο άνθρωπος που έφερε στα Χανιά αλλά και στην Κρήτη γενικότερα τις outlet αγορές. Πριν από δέκα χρόνια εγκατέλειψε το Τορίνο και αποφάσισε να επαναπατριστεί, προκειμένου να δραστηριοποιηθεί επιχειρηματικά στη γενέτειρα του και οι λόγοι τότε ήταν καθαρά οικογενειακοί! Σήμερα, δικαιωματικά αποκαλείται από πολλούς ο «Βασιλιάς του discount» καθώς κατάφερε μέσα σε αυτό το χρονικό διάστημα, να μάθει στους Χανιώτες πως το επώνυμο ρούχο και παπούτσι μπορεί να γίνει προσιτό για όλους, και όχι πολυτέλεια των λίγων αλλά και ότι οι εκπτώσεις, μπορούν να διαρκούν 365 ημέρες το χρόνο…

Πως γεννήθηκε η ιδέα της «Black week» στο Italian Factory Outlet. Στο εξωτερικό τέτοιες πρωτοβουλίες αποτελούν «θεσμό» στην Ελλάδα όμως τα πράγματα είναι διαφορετικά…

Από την πρώτη στιγμή που ξεκινήσαμε την προσπάθεια μας στην λιανικά αγορά των Χανίων, ο στόχος μας ήταν να φέρουμε έναν Ευρωπαϊκό — Ιταλικό αέρα στον

χώρο μας. Ξεκινώντας από τις τιμές και καταλήγοντας και σε ενέργειες προωθητικές όπως η Black week. Από την ανταπόκριση του κόσμου φάνηκε ότι τίποτα δεν είναι διαφορετικό με το εξωτερικό. Διαφορετικές είναι μόνο οι νοοτροπίες και είναι στο χέρι μας όλοι ,από το πόστο του ο καθ’ έναs να συμβάλει στην αλλαγή όσων από αυτές θεωρούνται ξεπερασμένεs και παλιέs.

«Το ITALIAN δεν είναι ένα απλό κατάστημα, είναι ένας θεσμός, ένα κοινωνικό φαινόμενο»

Για ποιον ή για ποιους λόγους επιλέξατε να δώσετε «παράταση» μιας ολόκληρης εβδομάδας;

Αφογκραζομενοι τις απατήσεις του κόσμου το ελάχιστο που θα μπορούσαμε να κάνουμε ήταν η παράταση της μιας εβδομάδας. Το πρώτο Σαββατοκύριακο, στο τέλος της πρώτης εβδομάδας δηλαδή, τα emails και τα μηνύματα που δεχθήκαμε απ’ όλη την Κρήτη ήταν τόσα πολλά ,ζητώντας μας να παρατείνουμε τις προσφορές μας , που αν μη τι άλλο θα ήταν παράλογο να μην το κάνουμε. Και βέβαια ,βλέποντας ότι πολύς κόσμος ξαναεπισκεπτόταν τα καταστήματα μας και τη δεύτερη εβδομάδα ,εκτός των νέων επισκεπτών, καταλάβαμε ότι καλά κάναμε και δώσαμε την παράταση!

 

Υπάρχει καλοπροαίρετο και… κακοπροαίρετο ξεπούλημα!

Στο σκάφος του Versace το καλοκαίρι του 2016…
Στο γραφείο του Armani στο Μιλάνο!

Υπήρξαν κάποιοι που ερμήνευσαν αυτή σας την πρωτοβουλία ως… ξεπούλημα. Τι τους απαντάτε;

Θα θεωρήσω την ερώτηση σας καλοπροαίρετη και γι’ αυτόν τον λόγο θα σας απατήσω ακριβώς επί τούτου. Υπάρχει το καλοπροαίρετο και το κακοπροαίρετο ξεπούλημα! Αν θεωρείτε ότι το να αποφασίσουμε να προσφέρουμε τα εμπορεύματα μας στο κόστος και κάτω αυτού, ώστε να δώσουμε στον κόσμο τη δυνατότητα να έρθει κοντά σε επώνυμα πράγματα τα οποία πριν από εμάς τα… έβλεπε μόνο ή τα αγόραζε από το Ίντερνετ και το εξωτερικό, ΝΑΙ και με κεφαλαία γράμματα , τότε πείτε το και έτσι, ξεπουλήσαμε.

Αν όμως μου πείτε ότι ξεπουλήσαμε ,εννοώντας ότι προσπαθήσαμε να «πασάρουμε» στον κόσμο ότι μας είχε μείνει, για να το πω έτσι απλά, τότε ο όρος ξεπούλημα ας μείνει μακριά από εμάς! Εμείς ότι είχαμε παρέμεινε προς πώληση ,ότι υπήρχε και πριν από δέκα ημέρες, παρέμεινε στα ράφια ,η μόνη διαφορά ήταν, ότι τώρα το αγόραζες στην μισή της μισής τιμής. Κοιτάξτε, είναι αυτό που σας είπα και παραπάνω. Οι λανθασμένες νοοτροπίες.

Ξέρετε, πριν τρεις μέρες ήμουνα με την οικογένεια μου για φαγητό σε ένα εστιατόριο. Στο διπλανό τραπέζι γινόταν η εξής συζήτηση μεταξύ δυο άγνωστων σ’ μένα κυριών.

«Πήγα στο Italian και πήρα τρία ζευγάρια αθλητικά. Κλείνει λέει, φεύγει ο Ιταλός με την οικογένεια του πίσω στην Ιταλία». (γέλια)… Εκεί τώρα τι να απαντήσω…

Κλείνουμε ,επειδή αποφασίσαμε να κάνουμε μια προωθητική ενέργεια…; Δηλαδή αν αποφάσιζα να πουλήσουμε στις διπλάσιες τιμές, σημαίνει ότι θ’ ανοίγαμε άλλο ένα Italian..;

Η… δική του φανέλα με το νούμερο 73, της αγαπημένης του Γιουβέντους!
Με το ζωντανό θρύλο του Ελληνικού μπάσκετ Νίκο Γκάλη στο μαγαζί του Κλαδισσού.

«Αν σκεφτόμουν ψυχρά επαγγελματικά, δεν θα έφευγα ΠΟΤΕ από το Τορίνο»

Τα Χανιά πόσο εναρμονισμένα είναι με τις ανάγκες αλλά και τις συνθήκες του σύγχρονου εμπορίου;

Τα Χανιά είναι εναρμονισμένα με τις γενικότερες συνθήκες που επικρατούν στην Ελλάδα. Και αυτή τη στιγμή οι επικρατούσες συνθήκες στη χώρα μας είναι τραγικές όσον αφορά το επιχειρείν, πιστέψτε με. Αυτό βέβαια ισχύει αν θέλει κάποιος να είναι εντάξει στις υποχρεώσεις του. Σε διαφορετική περίπτωση ,μια χαρά είναι να δουλεύεις δίπλα στην θάλασσα…

Στα Χανιά για οικογενειακούς λόγους!

Γιατί επιλέξατε τότε τα Χανιά για να δραστηριοποιηθείτε επιχειρηματικά;

Καθαρά και μόνο για οικογενειακούς και συναισθηματικούς λόγους. Πιστέψτε με ότι αν σκεφτόμουν ψυχρά επαγγελματικά, δεν θα έφευγα ΠΟΤΕ από το Τορίνο.

Τα Italian factory outlet, παρά το αρνητικό κλίμα που επικρατεί τα τελευταία χρόνια στο ελληνικό επιχειρείν, αναπτύσσονται. Από το πρώτο κατάστημα στα Κουνουπιδιανά, έχετε φτάσει πλέον τα πέντε, τρία (!) στον Πλατανιά και το extra large του Κλαδισσού…

Κοιτάξτε. Τα καταστήματα του Πλατανιά είναι εποχικά. Το χειμώνα δυστυχώς κλείνουν, όπως και κάθε άλλη επιχείρηση ,στην πιο τουριστική περιοχή του νομού μας. Το γιατί είναι ένα άλλο θέμα φυσικά, το οποίο σηκώνει πολύ συζήτηση.

Κατά τ’ άλλα, θεωρώ ότι όταν έχεις ένα μακροπρόθεσμο πλάνο, όταν ήρθες για να μείνεις και όταν έχεις σωστούς συνεργάτες ,τότε ,ανεξάρτητα του όποιου κόστους, και των όποιων θυσιών, ΟΛΟΙ μας θα πρέπει να έχουμε βλέψεις για ανάπτυξη και βελτίωση σε όλους τους τομείς της ζωής μας.

 

 

Θα σας ενδιέφερε να ασχοληθείτε με τα κοινά με δεδομένο οτι απολαμβάνατε μια υψηλή δημοφιλία..;

  Κατ’ αρχήν δεν θεωρώ ότι απολαμβάνω δημοφιλίας, πόσο μάλλον υψηλής όπως λέτε. Και ακόμα περισσότερο ούτε κατά διάνοια την επιδιώκω. Κάθε άλλο θα έλεγα…

Προσπαθώ, μέσω της δουλειάς μας και με τη βοήθεια Του Θεού, να έχουμε ικανοποιημένους πελάτες, να έχω ικανοποιημένους συνεργάτες και ευχαριστημένη την οικογένεια μου. Το να ασχοληθώ με τα κοινά, προϋποθέτει χρόνο. Εμένα οι 24ωρες τις ημέρας δεν μου επαρκούν για τις ήδη υποχρεώσεις μου, πόσο μάλλον για ενασχόληση μου με τα κοινά, κάτι το οποίο προϋποθέτει, για να έχει λόγο που γίνεται, full time απασχόληση…

 

Εγώ απλά είμαι ο… μηχανοδηγός αυτού του τρένου

Σε επικοινωνιακό επίπεδο, τι απαντάτε σε εκείνους που σχολιάζουν πως το Italian factory outlet είναι… παντού;

  Το έχω ξαναπεί αυτό. Το ITALIAN δεν είναι ένα απλό κατάστημα, είναι ένας θεσμός, ένα κοινωνικό φαινόμενο στην μικρή κοινωνία των Χανίων, με ένα μεγάλο κύκλο συνεργατών.

Πελάτες ,συνεργάτες, προσωπικό, ,διαφημιστές, όλοι αυτοί είναι το Italian! Εγώ απλά είμαι ο… μηχανοδηγός αυτού του τρένου. Εμείς ,αναγνωρίζουμε την αγάπη του κόσμου, την στήριξη και υποστήριξη του ,και είμαστε όπου μπορούμε ,ΑΝΤΑΠΟΔΙΔΩΝΤΑΣ με τον τρόπο μας αυτή την προτίμηση.

Με αυτή την έννοια ΝΑΙ είμαστε παντού.

«Ο ανταγωνισμός είναι υγιής , θεμιτός και μόνο καλύτερο μπορεί να σε κάνει. Ας το καταλάβουμε όλοι πλέον, είναι καιρός»

Πριν από λίγους μήνες, έληξε μια πολύκροτη δικαστική διαμάχη που είχατε με γνωστό επιχειρηματία των Χανίων. Τι σας δίδαξε αυτή η υπόθεση;

Εμένα τίποτα. Εύχομαι να δίδαξε κάποιους άλλους ότι στην ζωή μπορείς να τρως μεγάλες μπουκιές, μεγάλα λόγια όμως και ειδικά άσχημα για άλλους, δεν μπορείς και δεν πρέπει να λες. Τέλος καλό όλα καλά. Δεν το συνεχίζω, ίσα ίσα κάπου κατανοώ πλέον ότι η γενικότερη κατάσταση που επικρατεί στη χώρα μας και ειδικά όσον αφορά τους επιχειρηματίες όπως είπα και παραπάνω, μπορεί να ωθήσει κάποιους σε ενέργειες βιαστικές και κακοπροαίρετες. Ο ανταγωνισμός είναι υγιής , θεμιτός και μόνο καλύτερο μπορεί να σε κάνει. Ας το καταλάβουμε όλοι πλέον, είναι καιρός.

Όλα αυτά τα χρόνια που δραστηριοποιείστε επιχειρηματικά σε διάφορα σημεία του πλανήτη, έχετε κάνει κάποιες πολύ σημαντικές γνωριμίες. Μια από αυτή πρόσφατα, έδωσε… τροφή για σενάρια στα Χανιά. Τι είναι ανακοινώσιμο;

Τίποτα ακόμα. Θα πω μόνο ένα πράγμα.

Αλλάξτε την νοοτροπία σε αυτή την πόλη, ΟΛΟΙ, βάζω κι εμένα μέσα παρότι εγώ εδώ επέστρεψα πριν από 10 χρόνια, μετά από 13 στο εξωτερικό. Αλλάξτε κάποιες νοοτροπίες. Ζούμε σε μια «παραδεισένια» πόλη την οποία αν αξιοποιήσουμε θα κερδίσουμε όλοι.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here