ANEK Vs Minoan Lines: Την Κυριακή ξεκινά η «ναυμαχία» στο Χανιά – Πειραιάς!

 

Σε… ναυμαχία στη γραμμή Σούδας – Πειραιάς – Σούδα, αναμένεται να εξελιχθεί το φετινό καλοκαίρι η σχέση των δυο μεγάλων παικτών της εγχώριας και διεθνούς ναυτιλίας, της ΑΝΕΚ δηλαδή και των Μινωικών γραμμών. Μια γραμμή, που εδώ και αρκετά χρόνια, αποτελούσε το διακαή πόθο του Ιταλού μεγαλομέτοχου της Minoan Lines Εμανουέλ Γκριμάλντι, «σπάει» τελικά η πολυετής μονοπωλειακή διαχείριση της από τη Χανιώτικη ναυτιλιακή εταιρία αλλά και από την κοινοπραξία της ΑΝΕΚ με την Attica Group, με τις Μινωικές γραμμές όπως υποστηρίζουν τα στελέχη τους «να έρχονται για να μείνουν».

«Οι οικονομικές διευκολύνσεις που παρέχει η ΑΝΕΚ όλα αυτά τα χρόνια στους επαγγελματίες οδηγούς, δεν μπορεί να αγνοηθούν και σίγουρα αποτελούν το μεγαλύτερο εμπόδιο για το νέο παίχτη που εισέρχεται στη γραμμή» λένε με νόημα οι ναυτιλιακοί κύκλοι»

Στη διάρκεια της συνεδρίασης του Συμβούλιου την Τετάρτη 4/07/2018 η διαφωνία που υπήρχε μεταξύ των δύο ομίλων ήταν όχι αν θα δρομολογηθεί το πλοίο αλλά το πότε. Οι Μινωϊκές ζητούσαν άμεση δρομολόγηση ενώ οι εκπρόσωποι της κοινοπραξίας υποστήριξαν ότι το πλοίο έπρεπε να δρομολογηθεί από 1η Νοεμβρίου στο πλαίσιο της ετήσιας τακτικής δρομολόγησης αφού δεν υπάρχουν έκτακτες συγκοινωνιακές ανάγκες οι οποίες θα έπρεπε να καλυφθούν το κατακαλόκαιρο.

Μετά τη θετική τελικά γνωμοδότηση του ΣΑΣ και την υπογραφή του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Παναγιώτη Κουρουμπλή το πλοίο «Myconos Palace» των Μινωϊκών ανακοινώθηκε πως ξεκινά επίσημα τα δρομολόγια του στη γραμμή την ερχόμενη Κυριακή 15 Ιουλίου.

Η ανακοίνωση των Μινωικών Γραμμών για το Σούδα Πειραιάς

Με την αξιοπιστία και την εμπειρία των ΜΙΝΩΙΚΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ, το υπερσύγχρονο Cruise Ferry MYKONOS PALACE θα ξεκινήσει την ΚΥΡΙΑΚΗ 15 ΙΟΥΛΙΟΥ 2018 το πρώτο του δρομολόγιο στη γραμμή Πειραιάς – Χανιά – Πειραιάς, συνδέοντας τη Δυτική Κρήτη με τον Πειραιά.

Συγκεκριμένα, το πλοίο θα αναχωρεί καθημερινά από το λιμάνι του Πειραιά στις 16:00 και από το λιμάνι της Σούδας στις 24:00 και θα πραγματοποιεί το δρομολόγιο σε 6 ώρες και 30 λεπτά.

Το Cruise Ferry MYKONOS PALACE, ένα νέο πλοίο, μόλις 16 ετών, αντάξιο της πόλης των Χανίων, αποτελεί από τα πλέον σύγχρονα και πολυτελή επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία στην Ευρώπη, στην κατηγορία του. Mπορεί να φιλοξενήσει 1.922 επιβάτες, 732 κλίνες και 821 Ι.Χ. αυτοκίνητα ή 104 φορτηγά και 110 Ι.Χ.. Αναπτύσσει υπηρεσιακή ταχύτητα 31,50 κόμβων. Διαθέτει υπερσύγχρονα συστήματα ασφάλειας και πλοήγησης και πλήρως ανανεωμένο ξενοδοχειακό εξοπλισμό, προσεγμένo σε κάθε λεπτομέρεια (μοντέρνες καμπίνες, self service και a la carte εστιατόρια, bars, σαλόνια, πισίνα, συνεδριακό και εμπορικό κέντρο, ευρύχωρα γκαράζ, κλπ), προσφέροντας υψηλό επίπεδο παρεχόμενων υπηρεσιών εν πλω, πολυτέλεια, άνεση και μοναδική ταξιδιωτική εμπειρία για το επιβατικό κοινό και ποιοτική μεταφορά για οχήματα και εμπορεύματα.

Για περισσότερες πληροφορίες και κρατήσεις θέσεων, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στα Κεντρικά Πρακτορεία των Μινωικών Γραμμών, μέσω των Πανελλαδικών αριθμών 801-11-75000 (από σταθερό τηλέφωνο) & 18175 (από σταθερό ή κινητό τηλέφωνο), στα συνεργαζόμενα πρακτορεία ή να επισκεφθούν την ιστοσελίδα της εταιρείας, www.minoan.gr.

Με κύριο μέλημα την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, οι Μινωικές Γραμμές προχώρησαν στη διεύρυνση του ωραρίου λειτουργίας των κρατήσεων μέσω του Τηλεφωνικού Κέντρου, από τις 07:00 έως 24:00, καθημερινά. Κρατήσεις On-Line σε 24ωρη βάση στο www.minoan.gr.

Τι γινόταν μέχρι σήμερα στην γραμμή Σούδας – Πειραιάς…

Στη γραμμή αυτή έως τώρα δραστηριοποιείτο η κοινοπραξία Attica-ANEK με δύο πλοία, το «Blue Galaxy» και το «Ελευθέριος Βενιζέλος», ενώ εκτελούν δρομολόγια και δύο πλοία Ro-Ro. Το «Mykonos Palace», που έρχεται να προστεθεί στα δρομολόγια από την Κυριακή , έχει πλέον ελληνικό πλήρωμα αυξημένης σύνθεσης ενώ είναι εγγεγραμμένο στο νηολόγιο του Πειραιά. Πέρασε από τη θυγατρική των Μινωικών στη μητρική εταιρεία η οποία κατέβαλε 21 εκατομμύρια ευρώ για τις υποθήκες που υπήρχαν. Οι γνωρίζοντες τα χαρακτηριστικά της εν λόγω γραμμής μιλούν για «μεγάλο στοίχημα» των Μινωικών γραμμών, το οποίο θα κριθεί κυρίως στο πως θα λειτουργήσουν οι ιδιοκτήτες των επαγγελματικών φορτηγών, οι οποίοι όπως λέγεται από τη στιγμή που θα «κρατηθούν» κυριολεκτικά αλλά και μεταφορικά από την ΑΝΕΚ, θα κρίνουν και τη βιωσιμότητα ή όχι του νέου πλοίου στη γραμμή. «Οι οικονομικές διευκολύνσεις που παρέχει η ΑΝΕΚ όλα αυτά τα χρόνια στους επαγγελματίες οδηγούς, δεν μπορεί να αγνοηθούν και σίγουρα αποτελούν το μεγαλύτερο εμπόδιο για το νέο παίχτη που εισέρχεται στη γραμμή» λένε με νόημα οι ναυτιλιακοί κύκλοι, περιμένοντας με ενδιαφέρον τις εξελίξεις.

«Η έλευση των «Μινωικών γραμμών, πιθανότατα να αποτελέσει και τη σανίδα σωτηρίας της φετινής πολύ ιδιαίτερης τουριστικής χρονιάς». Τα Χανιά, θα εισέλθουν και πάλι στο «χάρτη» των διακοπών του Σαββατοκύριακου, όπως είχε συμβεί παλαιότερα με την τότε δρομολόγηση high speed στη γραμμή των Χανίων»

‘Έρχεται για να «καλύψει» το… κενό της Ryan;

Οι εκπρόσωποι των Μινωϊκών Γραμμών προέταξαν ως επιχείρημα για την αναγκαιότητα τα άμεσης δρομολόγησης του «Mykonos Palace» ότι είναι ένα σύγχρονο πλοίο το οποίο θα καλύψει έκτακτες ανάγκες που προέκυψαν μετά την απόσυρση της αεροπορικής εταιρείας χαμηλού κόστους, Ryanair από τα Χανιά. Σύμφωνα με τους τουριστικούς φορείς των Χάνιων, με δεδομένο πως η σεζόν δεν εξελίσσεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και κυρίως σε ότι αφορά τον εσωτερικό τουρισμό, τα Χανιά συγκαταλέγονται σχεδόν στους… δυσπρόσιτους πλέον προορισμούς λόγω του αεροπορικού μονοπωλείου που έχει «απογειώσει» τις τιμές, από τη φυγή της Ryan Air κι έπειτα, «η έλευση των «Μινωικών γραμμών», πιθανότατα να αποτελέσει και τη σανίδα σωτηρίας της φετινής πολύ ιδιαίτερης τουριστικής χρονιάς». Το γεγονός ότι τα Χανιά, θα εισέλθουν και πάλι στο «χάρτη» των διακοπών του Σαββατοκύριακου, όπως είχε συμβεί παλαιότερα με την τότε δρομολόγηση high speed στη γραμμή των Χανίων, δημιουργεί χαμόγελα αισιοδοξίας, καθώς το δρομολόγιο του «Mykonos Palace», δείχνει να διαθέτει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά, που θα τονώσουν τον εσωτερικό τουρισμό, στη Δυτική Κρήτη γενικότερα.

 

«Από πλευράς ΑΝΕΚ, δεν έχει γίνει κάποιο σχόλιο για την έλευση των Μινωικών Γραμμών, με τους διοικούντες πάντως να αντιμετωπίζουν όπως αναφέρουν οι κύκλοι «με ψυχραιμία» τις τελευταίες εξελίξεις, γνωρίζοντας εξ’ αρχής πως υπάρχουν «συγκριτικά πλεονεκτήματα»

Με ιδιαίτερο πάντως ενδιαφέρον αναμένεται και η στάση που θα κρατήσει πλέον η ΑΝΕΚ, απέναντι στον ανταγωνισμό αλλά και ποιες «απαντήσεις» θα δώσει τελικά η Χανιώτικη εταιρία, η οποία εδώ και 50 ολόκληρα χρόνια εξυπηρετεί αδιάκοπα τη γραμμή Σούδας – Πειραιάς, απέναντι στα νέα δεδομένα που δημιουργούνται. Περί ώρας, από πλευράς ΑΝΕΚ, δεν έχει γίνει κάποιο σχόλιο για την έλευση των Μινωικών Γραμμών, με τους διοικούντες πάντως να αντιμετωπίζουν όπως αναφέρουν οι κύκλοι «με ψυχραιμία» τις τελευταίες εξελίξεις, γνωρίζοντας εξ’ αρχής πως υπάρχουν «συγκριτικά πλεονεκτήματα» τα οποία φέρνουν σε θέση ισχύος τη λεωφόρο Σούδας, σε αυτή τη νέα ναυτική πρόκληση.

 

Ο Δια Κρητικός

 

 

 

 

 

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here