ΑΠΟΨΗ: Ένα τουριστικό μοντέλο περιούσιο και μοναδικό!

 

Του Ανδρέα Σπανουδάκη

Καλό είναι, ή μάλλον καλό ήταν το «ήλιος, θάλασσα και τ΄αγόρι μου» που για κάποιες δεκαετίες, μέχρι και τις μέρες μας, στηρίχθηκαν, πάνω του, καμπάνιες για την προσέλκυση τουριστών. Τα δεδομένα όμως άλλαξαν. Δεν είμαστε μόνοι στο σύμπαν. Ναι μεν, είμαστε ο ομφαλός της γης από άποψη γεωγραφικής θέσης και κλίματος, ισχυρισμός που τεκμαίρεται από βοτανολογικές μελέτες που αποδεικνύουν ότι το οικοσύστημά μας είναι από τα πιο πλούσια της Ευρώπης.

Όμως αυτά τα σημαντικά συγκριτικά, έναντι άλλων, τουριστικών προορισμών στοιχεία, δεν είναι «ο άσος στο μανίκι» μας γιατί πλέον, το μαζικό τουριστικό ρεύμα είναι κατευθυνόμενο από τους τουρ οπερέιτορς. Δυστυχώς και εδώ και ανά τον κόσμο, επενδύσεις δισεκατομμυρίων βορά στις κερδοσκοπικές ορέξεις και στους εκβιασμούς των μεγάλων ταξιδιωτικών γραφείων.

Ποιό είναι λοιπόν αυτό το συγκριτικό πλεονέκτημα που ο τόπος μας θα μπορούσε να προβάλλει ως εναλλακτική πρόταση προσέλκυσης τουριστών με υψηλό budgets σε συνδυασμό με τον μαζικό τουρισμό;

Η αρχή έγινε από την Ένωση Ξενοδόχων Χανίων και τους εμπνευστές της ηλεκτρονικής πλατφόρμας all Inclusive dining και απευθύνεται σε τουρίστες εκτός all inclusive. Η πρωτοβουλία αυτή γεννήθηκε από την ανάγκη να αντιστρέψει την οικονομική ζημιά (γι’ αυτό αξίζουν συγχαρητήρια στο Σύλλογο) που επέφερε το all inclusive στο χώρο της εστίασης.

Ωστόσο η πρωτοβουλία αυτή μοιάζει μετέωρη, ημιτελής, ασαφής και ανεπαρκής γιατί ακριβώς δεν «μιλά» για το συγκριτικό πλεονέκτημα του τόπου, αλλά επικεντρώνεται στην οικονομίστικη προοπτική και λογική.

Η παθογενής αντιμετώπιση; Η στρεβλή θεώρηση; Η έλλειψη προσανατολισμού; Μας «κρατούν τα πόδια καρφωμένα στη γη» και δεν μπορούμε να προχωρήσουμε ένα βήμα «πιο εκεί» και αφηνόμαστε στην εύκολη λύση του μαζικού τουρισμού; Ο Τουρισμός στην Κρήτη που πρωτοαναδείχθηκε στην Ανατολική, παραμένει μετά από 50 χρόνια «καρφωμένος» στο ίδιο δίπτυχο προσέλκυσης του μαζικού τουρισμού: «Ήλιος, θάλασσα».

Η απάντηση στο all Inclusive dining που λανσάρει το σύνθημα: «payless, γευστική εμπειρία, ποιότητα» είναι το συγκριτικό πλεονέκτημα του τόπου μας, η αναβίωση της Μινωικής Γαστρονομικής Εμπειρίας στα πλαίσια της οποίας η Έλενα Δομαζινάκη της Creta Farms, στο διάλογο που είχε με τον πρίγκιπα Κάρολο, δήλωσε: «Η ευλογημένη γενέτειρά μας και η αρχαία κρητική διατροφή ως παγκόσμια πολιτιστική κληρονομιά αποτελεί πηγή δημιουργίας και έμπνευσης.»

Η Έλενα Δομαζάκη της Creta Farms, είχε την τιμή κατόπιν προσωπικής σύστασης στον πρίγκιπα Κάρολο από τον Διευθυντή της Βρετανικής σχολής, Δρ John Bennett, να τον μυήσει στη φιλοσοφία της παγκόσμιας πατέντας Εν Ελλάδι.

Κρητική διατροφή. Παγκόσμια Πολιτιστική Κληρονομιά. Το brand name που δεν πωλείται, δεν ενοικιάζεται, δεν εκχωρείται.

Να ένα σοβαρό εκσυγχρονισμένο μοντέλλο προώθησης εναλλακτικού και μη τουρισμού, που «ακουμπά» πάνω σε «ιερά σύμβολα» και αντλεί την δυναμική του απο την αρχαιότητα. 3.500 χρόνια πριν. Απο την Μινωική Κρήτη και την αρχαία κρητική διατροφή. Ο πλούτος της κρητικής κουζίνας μέσα απο τη «φτώχεια» της απλότητας του Κρητικού: Εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο, το ιερό σύμβολο, τα κρητικά superfoods, όπως χαρούπι και αρωματικά βότανα, λάβδανο, φασκόμηλο, δίκταμο κ.α. Οι Μινωίτες κατέκτησαν τους άλλους λαούς όχι με τα όπλα αλλά με εκλεπτυσμένα προ’ι’όντα που μετέφερε ο τεράστιος εμπορικός τους στόλος.
Πρότασή μας:Αυτό το συγκριτικό πλεονέκτημα, το brand name του τόπου μας να προβληθεί μέσα από την ηλεκτρονική πλατφόρμα all Inclusive dining. Σύνθημα: «3.500 χρόνια πίσω. Η μοναδικότητα της κρητικής διατροφής. Γευστικό ταξίδι στο χρόνο και στην ιστορία». Να «παντρέψουμε» το απώτατο παρελθόν με το σήμερα και το μέλλον. Να το προτείνουμε ως μοναδικό γευστικό ταξίδι μέσα από tratditional χώρους εστίασης ξενοδοχείων και μεμονωμένων καταστημάτων με πιστοποιημένη γνώση και εμπειρία.

Με πιστοποιημένες πρώτες ύλες από την κρητική γη.

Η ιστορία υπάρχει. Ας διδαχτούμε. Ας προχωρήσουμε μπροστά με το βλέμμα προς τα πίσω. Ο ήλιος και η θάλασσα. Το φως και η αλμύρα. Το περιβάλλον και οι άνθρωποι. Ο πολιτισμός του και οι συνήθειές του. Στοιχεία απολύτως επαρκή για να «οικοδομήσουμε» ένα τουριστικό μοντέλο εμπνευσμένο, περιούσιο και μοναδικό.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here