Του Ανδρέα Σπανουδάκη
«Η Fraport δεν είναι εκκλησία». Λόγια ειλικρινή, ξεκάθαρα και σταράτα! Απο επίσημα γερμανικά χείλη. Που δεν αφήνουν κανένα περιθώριο για συνεργασία προς όφελος και των δυο πλευρών. Δηλαδή όσων εμπλέκονται στο τουριστικό κύκλωμα και της γερμανικής εταιρείας. Όπως τονίζει σε άρθρο του ο Δήμαρχος Πλατανιά κ. Μαλανδράκης: «Επίσης είναι γνωστό, το αεροδρόμιο Χανίων, μετά την ανακατασκευή του με ευρωπαϊκά επί το πλείστον κονδύλια, αυξήθηκε θεαματικά η δυναμικότητά του για εξυπηρέτηση επιβατών και φυσικά αναβαθμίστηκαν οι υποδομές του, ενώ παραδόθηκε σε πλήρη λειτουργία στη Fraport Greece, χωρίς φυσικά να χρειαστεί η οικονομική συμμετοχή της εταιρείας, στην αναβάθμισή του. Η μονοπωλιακή θέση που κατέχει τώρα η Fraport Greece και μάλιστα με την «εκκωφαντική» απουσία κάθε παρέμβασης της πολιτείας, της αφήνει μονομερώς το δικαίωμα να καθορίζει ακόμα και τη στρατηγική πολιτική της χώρας, ως τουριστικού προορισμού μέσα από συμφωνίες της, με αεροπορικές εταιρείες και μεγάλους διεθνείς Tour Operator».
Είναι η επιβεβαίωση όλων αυτών που έχομε γράψει και έχομε υποστηρίξει: Η Fraport θα βγάλει «απο τη μύγα ξίγκι», θα διαχειριστεί το αεροδρόμιο Χανίων με καθαρά οικονομίστικη λογική και προοπτική γράφοντας ‘»στα παλιά της τα υποδήματα» τις αγωνίες των χιλιάδων Χανιωτών που ασχολούνται με τον Τουρισμό. Αδιαφορώντας προκλητικά στο κάλεσμα των Αυτοδιοικητικών για συνεργασία επ΄ωφελεία και των δυο πλευρών. Θα είναι ανόητος, αφελής και αιθεροβάμων όποιος πιστεύει ότι ο κ. Τσινέλ θα απαντήσει στο υπόμνημα των Αυτοδιοικητών προτείνοντας λύσεις συνεργασίας.
Την απάντηση - ποιο επίσημα δεν γίνεται - την πήραν: «Η FRAPORT ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑ«. Εξ΄ άλλου η γερμανική εταιρεία έχει συνομιλητές και προφανώς συνεργάτες, την Ένωση Ξενοδόχων Χανίων (όχι το σύνολο) και το Επιμελητήριο. Μα ο κ. Ροκάκης το είχε δηλώσει: «Εμείς, (Fraport και Επιμελητήριο) μοιάζουμε γιατί κάνουμε μπίζνες. Μ΄αυτούς συν-ομιλεί και συν-διαλέγεται στα κρυφά η Fraport. Προφανώς, σ΄αυτούς τους δυο θεσμικούς παράγοντες, που έχουν αποστασιοποιηθεί από τους υπόλοιπους θεσμικούς τοπικούς παράγοντες, η Fraport έχει βρει ένθερμους «συνοδοιπόρους» στην υλοποίηση των σχεδίων της. Έχει ενδιαφέρον να μάθουμε τις θέσεις των 4 μελών του Τουριστικού Τμήματος του Επιμελητηρίου.
Εύστοχα, ο κ. Μαλανδράκης προτείνει: «Η Περιφέρεια, οι Δήμοι, τα Επιμελητήρια, ως θεσμικοί φορείς με τη σύμπραξη των παραγωγικών φορέων και συλλογικών οργάνων στον τομέα του τουρισμού, οφείλουν στο προσεχές διάστημα να προσδιορίσουμε από κοινού τη στάση μας και συντεταγμένα, με κοινή θέση να ΑΠΑΙΤΗΣΟΥΜΕ ή και να ΕΠΙΒΑΛΛΟΥΜΕ στη Fraport Greece, την ενδεδειγμένη λειτουργία της εθνικής πύλης που διαθέτουμε στον τόπο μας, η οποία έχει έναν αναπτυξιακό, αλλά ταυτόχρονα κοινωνικό χαρακτήρα και προσανατολισμό.»
Για μας το κυρίαρχο ερώτημα είναι: Γιατί τα Χανιά στη Γερμανία και το Ηράκλειο στην Ελλάδα; Γιατί αυτή η διαίρεση; Γιατί κόπηκε στη μέση η Κρήτη; Γιατί το αεροδρόμιο Ηρακλείου παραμένει στον έλεγχο και την διαχείριση του Ελληνικού Δημοσίου; Μήπως γιατί το Ηράκλειο στέλνει 8 εκπροσώπους στη Βουλή, τέσσερις από το ΣΥΡΙΖΑ, και από έναν βουλευτή από τη ΝΔ, τη Δημοκρατική Συμπαράταξη, το ΚΚΕ και το Ποτάμι, ενώ τα Χανιά εκλέγουν 4 βουλευτές και όλοι προέρχονται από το ΣΥΡΙΖΑ;
Σ΄ αυτό το ερώτημα θα πρέπει να κληθούν ν΄απαντήσουν οι κοινοβουλευτικοί εκπρόσωποι των Χανίων. Να πάρουν θέση. Τ΄ αγωνιστικά τους «πυροτεχνήματα» ότι δήθεν θα «ξαπλώσουν στον αεροδιάδρομο» προκειμένου να μην πουληθεί το αεροδρόμιο Χανίων αποδείχτηκαν βερμπαλιστικά φληναφήματα, σαχλαμάρες, λόγια του αέρα, πομφόλυγες, μωρολογίες, ανούσιες φλυαρίες για πρόσκαιρη κατανάλωση. Για εξυπηρέτηση των οπορτουνιστικών επιδιώξεών τους. Για το βουλευτιλίκι. Τώρα που υπονομεύεται απο την Fraport, με την υπογραφή τη ΔΙΚΗ τους, η επέκταση της τουριστικής περιόδου, με ότι αυτό συνεπάγεται για την αναπτυξιακή προοπτική των Χανίων, να κληθούν απο όλους τους θεσμικούς παράγοντες των Χανίων ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΘΕΣΗ! Να κληθούν και οι δυο κοινοβουλευτικοί εκπρόσωποι του Ρεθύμνου.
Ο κ. Ξανθός και ο κ. Κεφαλογιάννης. Τους αφορά. Όλους. Να μιλήσουν ξεκάθαρα. Τάσσονται στο πλευρό των επαγγελματιών και της κοινωνίας που τους έστειλαν στο Κοινοβούλιο ή συμφωνούν με την τακτική και τα σχέδια της Fraport; Η μέχρι τώρα εκκωφαντική σιωπή τους και η ΜΗ συμμετοχή τους στο δημόσιο διάλογο για το θέμα, μόνο αντιπάθεια προκαλεί. Είναι υπόλογοι στην κοινωνία. Μαζί με πολλά άλλα. Ο «λογαριασμός» είναι μεγάλος.
Έχουν περάσει 12 μήνες από την εκχώρηση του αεροδρομίου «Δασκαλογιάννης» των Χανίων στο ΓΕΡΜΑΝΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΟ και τη Fraport και μπορούμε να καταγράψουμε αρνητικά γεγονότα, που λειτουργούν αντιαναπτυξιακά για τη Δυτική Κρήτη και τα Χανιά. Αν οι Γερμανοί ήρθαν, για δεύτερη φορά ως κατακτητές, θα πρέπει να τους αντιμετωπίσουμε ανάλογα! Οι Αυτοδιοικητικοί εκφράζοντας το κοινό αίσθημα και έχοντας κατά νου το αμοιβαίο όφελος, προτείνουν λύσεις και επιδιώκουν την εποκοδομητική συνεργασία. Να δημιουργηθεί κοινό μέτωπο με του Ρεθεμνιώτες θεσμικούς. Αν η Fraport έχει την εντύπωση ότι κάνει κουμάντο στα «αμπελοχώραφά της» θα βρεί απέναντι της την κοινωνία.