Του Ανδρέα Σπανουδάκη
Η τελευταία εξέλιξη με τις ανακοινώσεις από τον κ. Τσινέλ ότι από 1η Απριλίου 2019, δηλαδή στο ξεκίνημα της νέας τουριστικής περιόδου, θα τεθούν σε ισχύ ΑΥΞΗΣΕΙΣ στα τέλη χρήσης τριών αεροδρομίων Καβάλας, Ζακύνθου και του «Δασκαλογιάννης» των Χανίων, δυστυχώς είναι η επιβεβαίωση όλων αυτών που έχομε γράψει και έχομε υποστηρίξει.
Η Fraport θα βγάλει «από τη μύγα ξίγκι«, θα διαχειριστεί το αεροδρόμιο Χανίων με καθαρά οικονομίστικη λογική και προοπτική γράφοντας «εκεί που δεν πιάνει μελάνι» τις αγωνίες των χιλιάδων Χανιωτών που ασχολούνται με τον Τουρισμό. Εύλογο το ερώτημα: Γιατί μόνο τρία αεροδρόμια και όχι στο σύνολο των 14 που διαχειρίζεται η Fraport; Γιατί εφαρμόζει διαφορετική τιμολογιακή πολιτική;
Οι υπερβολικές αυτές αυξήσεις που θα φτάσουν και τα 18 ευρώ ανά ταξιδιώτη θα είναι καταστροφικές για τον τουρισμό της Δυτικής Κρήτης και δικαίως οι επαγγελματίες του κλάδου πιστεύουν ότι η αγορά των 14 ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων της νησιώτικης Ελλάδας με το μεγαλύτερο τουριστικό ρεύμα, εντάσσεται σ΄ένα ευρύτερο σχέδιο της Γερμανίας με μοχλό υλοποίησης την κρατική Lufthansa με στόλο 300 αεροπλάνα που εξυπηρετούν το πτητικό της έργο σε 215 προορισμούς και μαζί με άλλες γερμανικές εταιρείες όπως Fraport και η TUI στον τουρισμό και στις αερομεταφορές να ολοκληρώσουν τον σχεδιασμό τους για τον έλεγχο του τουριστικού ρεύματος στην νοτιοανατολική Ευρώπη και την αγορά από τα γερμανικά Funds που οσονούπω μπαίνουν στην Ελλάδα, των κόκκινων δανείων στον ξενοδοχειακό τομέα ύψους περίπου 3 δις.
Οι αυξήσεις αυτές που ανακοίνωσαν οι Γερμανοί που μας αντιμετωπίζουν ως κατακτητές, έγιναν , ω τι σύμπτωση, ταυτόχρονα με την απόφαση της Ryanair ν΄ανοίξει γραμμή από και προς τα Χανιά με προορισμό το αεροδρόμιο Capodicino της Νάπολης της Ιταλίας. Και πάλι, ω τι σύμπτωση, η νέα γραμμή της Ryanair θα ξεκινήσει εντός του 2019 όπως και οι αυξήσεις της Fraport.
Είναι πλέον πασιφανές ότι η Fraport δεν θέλει «στα πόδια της» της Ryanair. Λειτουργεί, μονομερώς, φασιστικά γράφοντας στις «μπότες της» (οι Κρητικοί γνώρισαν την γερμανική μπότα), τους αυτοδιοικητικούς και όσους ασχολούνται με τον τουρισμό στα Χανιά, που αφού τους «παραμύθιασαν» με το «δόλωμα» ότι το «Δασκαλογιάννης» θα λειτουργήσει για ΔΥΟ ΧΡΟΝΙΑ ΜΟΝΟ και πέραν της τουριστικής περιόδου, έρχονται τώρα με τις αυξήσεις που ανακοίνωσαν να διαψεύσουν τις ελπίδες για άνοδο του τουρισμού στα Χανιά και να ναρκοθετήσουν κάθε προσπάθεια που έγινε στο παρελθόν προς αυτή την κατεύθυνση.
Υποστηρίξαμε, από την αρχή της τουριστικής περιόδου που τελειώνει, ότι θεσμικοί παράγοντες των Χανίων κατά τρόπο ανόητο και προκλητικό, πίστεψαν ότι θα συνεργαστούν με τη Fraport πάνω σε ισότιμη και δίκαιη βάση. Λειτουργώντας υπονομευτικά, ΔΕΝ συμμετείχαν με τους Αυτοδιοικητικούς στο δημόσιο διάλογο.
Ταυτίστηκαν με την Fraport και δεν συμπαρατάχθηκαν με τους Αυτοδιοικητικούς που πρόταξαν το τοπικό συμφέρον. Με τη στάση τους και την ανοχή τους «νομιμοποίησαν» τη Fraport που δημόσια και ευθαρσώς υποστηρίζει ότι είναι το «ΝΕΟ ΑΦΕΝΤΙΚΟ«.
Τον ακήρυχτο πόλεμο μεταξύ Fraport και Ryanair που εξυφαίνεται πάνω «στις πλάτες» των επαγγελματιών του Τουρισμού στα Χανιά και θα προκαλέσει τεράστιο οικονομικό πλήγμα στη Δυτική Κρήτη, παρακολουθεί η ελληνική κυβέρνηση που έχει απολέσει το θεσμικό και ρυθμιστικό της ρόλο και έχει παραχωρήσει το δικαίωμα στους Γερμανούς της Fraport να αποφασίζουν, ως κατακτητές για το μέλλον του τόπου μας.
Έχουν περάσει, περίπου, 20 μήνες από την εκχώρηση του αεροδρομίου «Δασκαλογιάννης» των Χανίων στο ΓΕΡΜΑΝΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΟ. Αν οι Γερμανοί ήρθαν, για δεύτερη φορά ως κατακτητές, θα πρέπει να τους αντιμετωπίσουμε ανάλογα! . Αν η Fraport έχει την εντύπωση ότι κάνει κουμάντο στα «αμπελοχώραφά της» θα βρει απέναντι της την Χανιώτικη κοινωνία. Δεν μας αφήνει κανένα περιθώριο με την συμπεριφορά της να πιστέψουμε ότι θα λειτουργήσει και θα συνεργαστεί για το κοινό καλό.