Πέμπτη απόγευμα, Παρασκευή όλη την ημέρα και Σάββατο μέχρι αργά το μεσημέρι, η κίνηση στα εμπορικά καταστήματα της πόλης, όχι απλά πολλαπλασιάστηκε αλλά οι καταστηματάρχες μετά από πάρα μα πάρα πολύ καιρό, είδαν ζεστό (μετρητό ή πλαστικό) χρήμα, να μπαίνει στα ταμεία τους.
Μετά από πολύ καιρό, το καταναλωτικό κοινό, οχι μόνο δεν αρκέστηκε σε διερευνητικού τύπου «ματιές» αλλά ψώνισε!
Προφανώς και το μερίδιο του λέοντος πήγε στις πολυεθνικές αλυσίδες, που είχαν τη δυνατότητα να υπερβούν το 20 ή το 30% των υπολοίπων τοπικών καταστημάτων. Όλοι δούλεψαν και το σημαντικό είναι πως στο «παιχνίδι» φέτος μπήκε, η συντριπτική πλειοψηφία των τοπικών επιχειρήσεων. Έτσι δημιουργούνται οι θεσμοί, με τη συμμετοχή τόσο των επιχειρήσεων όσο και των καταναλωτών.
Και κακά τα ψέματα, το κομμάτι της επικοινωνιακού τύπου προώθησης της Black Friday έπεσε στις πλάτες των πολυεθνικών, εκείνες πλήρωσαν το διαφημιστικό χρόνο, κι εκείνες αποτέλεσαν το μοχλό, που έσπρωξε τους καταναλωτές στα καταστήματα.
Και τζιράραν ΟΛΟΙ, ήταν πραγματικά από τις λίγες φορές που όποιον καταστηματάρχη κι αν ρωτούσες η απάντηση ήταν κοινή: δόξα τω Θεω, καλά πήγαμε…
Οι προωθητικοί θεσμοί στην εποχή των παγκοσμιοποιημένων οικονομιών, είναι «εργαλεία» που επιβάλλεται να αξιοποιούνται και οχι να αφοριζονται.
Καλό θα είναι τα λάθη να γίνονται μαθήματα, όταν ο βασικότερος στόχος όλων, από οποιοδήποτε κομματικό στρατόπεδο κι αν προέρχεται, είναι η βιωσιμότητα των επιχειρήσεων, να παραμείνουν δηλαδή ανοικτές οι πόρτες των καταστημάτων. Ας κινηθούν λοιπόν όλοι προς αυτή την κατεύθυνση, μακριά από τις κομματικές παρωπίδες που μόνο εμπόδια δημιουργούν.
Αδυνατώ να πιστέψω πως ο Εμπορικός Σύλλογος Χανίων, κινείται σε διαφορετική τροχιά… Άλλωστε τόσο το προεδρείο του, όσο και τα μέλη του, άνθρωποι του μεροκάματου για την επιβίωση είναι…
Φιλικά και πάντα Καλοπροαίρετα
Ο «Κύριος Επαρχος»