Ελευθέριος Βενιζέλος: Τα προβλήματα στην τροφοδοσία της αγοράς και τα ερωτηματικά για τις αποζημιώσεις…

Και τώρα τι…;

Δεν είναι λίγα τα ερωτήματα που εγείρονται, μετά την καταστροφική πυρκαγιά που προκλήθηκε την περασμένη εβδομάδα στο πλοίο «Ελευθέριος Βενιζέλος» της ΑΝΕΚ, η οποία ευτυχώς δεν εξελίχθηκε σε μια ακόμη ναυτική τραγωδία, αλλά η «ζημιά» της περιορίστηκε σε υλικές απώλειες, ομολογουμένως αρκετά σημαντικές. Ένα ναυτικό ατύχημα μπορεί να συμβεί ανά πάσα στιγμή, ακόμη και εντός ενός απάνεμου λιμανιού. Η διαχείριση του ωστόσο το διαφοροποιεί και το κατατάσσει από την κατηγορία «ατύχημα», στην κατηγορία «τραγωδία»! Στην προκειμένη περίπτωση του πλοίου «Ελευθέριος Βενιζέλος», Καπετάνιος, πλήρωμα και επιβάτες, λειτούργησαν λες και επρόκειτο για μια απλή άσκηση ετοιμότητας που εξ’ αρχής γνωρίζεις πως τα πάντα θα κυλήσουν ομαλά! Οι σωστοί χειρισμοί που έγιναν, οδήγησαν το πλοίο στο λιμάνι του Πειραιά και ακολούθως η διαδικασία της εκκένωσης ήρθε εις πέρας, χωρίς την παραμικρή απώλεια.

Τα ερωτηματικά θα απαντηθούν από τους ειδικούς…

Τα ερωτηματικά που οδήγησαν στο ναυτικό ατύχημα του επιβατηγού – οχηματαγωγού Ελευθέριος Βενιζέλος, θα τα μάθουμε από τους ειδικούς νηογνώμονες που ανέλαβαν το δύσκολο αυτό έργο. Το πλοίο άδειασε πλήρως από το φορτίο του, οχήματα , νταλίκες και αποσκευές επιβατών, μια εβδομάδα σχεδόν αργότερα από την εκδήλωση της φωτιάς, απομακρύνθηκαν, προκειμένου το θηριώδες «Βενιζέλος» να επιθεωρηθεί εξονυχιστικά και στη συνέχεια να οδηγηθεί στα ναυπηγεία του Περάματος για να ξεκινήσει άμεσα, το έργο της αποκατάστασης των σοβαρότατων ζημιών που προκάλεσε η πυρκαγιά στο «εσωτερικό του».

Πως θα δοθούν οι αποζημιώσεις!

Τη διαδικασία για τις αποζημιώσεις των επιβατών που υπέστησαν ζημιά από την πυρκαγιά που ξέσπασε στο πλοίο «Ελευθέριος Βενιζέλος», εξήγησε στην ΕΡΤ ο πρώην Πρόεδρος της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος, Κώστας Μπερτσιάς Όπως τόνισε ο κ. Μπερτσιάς «όσα οχήματα έχουν υποστεί ζημιές αναμένεται να αποζημιωθούν από την ασφαλιστική εταιρεία του πλοίου, είτε από την ασφαλιστική εταιρεία του ιδιοκτήτη του οχήματος, αν το όχημα έχει ασφαλιστεί για φωτιά». Σε ότι αφορά τα προσωπικά είδη των επιβατών που έχουν δοθεί προς φύλαξη με απόδειξη ο κ. Μπερτσιάς γνωστοποίησε ότι «θα αποζημιωθούν, ενώ οι επιβάτες θα πρέπει να αναγγείλουν τις ζημιές στην πλοιοκτήτρια εταιρεία και για τις αποσκευές που δεν τις είχαν δώσει προς φύλαξη».

«Επιχειρηματίες βρίσκονται στον αέρα χωρίς εμπορεύματα αλλά και χωρίς χρήματα για να προχωρήσουν σε νέες παραγγελίες για να γεμίσουν τα ράφια των καταστημάτων τους!

Οι «αρρυθμίες» στην Αγορά της Δυτικής Κρήτης…

Για αρκετές ημέρες στα Χανιά, αλλά και στη Δυτική Κρήτη γενικότερα παρατηρήθηκαν ελλείψεις και στην τοπική αγορά καταγράφηκαν αρρυθμίες. Πολλά από τα φορτία των μεταφορικών εταιριών είτε καταστράφηκαν από τη φωτιά είτε παραμένοντας για 5-6 ημέρες, στο εσωτερικό του πλοίου και ενώ σε αυτό η πυρκαγιά δεν είχε σβηστεί ακόμη, αλλοιώθηκαν και κρίθηκαν ακατάλληλα. Κάποιες εταιρίες που δεν μετέφεραν ευπαθή προϊόντα πάντως, στάθηκαν διπλά τυχερές καθώς και οι νταλίκες τους δεν κατατράφηκαν αλλά και λίγες ημέρες αργότερα, τα προϊόντα που μετέφεραν, παραδόθηκαν στους επιχειρηματίες ή τους ιδιώτες που τους ανήκαν.

Τους κάηκαν τα εμπορεύματα που είχαν προπληρώσει και δεν έχουν λεφτά να παραγγείλουν άλλα…

Σοβαρότατο ωστόσο πρόβλημα δείχνει να έχει προκύψει με τα εμπορεύματα που προορίζονταν για τοπικές επιχειρήσεις, κυρίως εποχικά, τα οποία καταστράφηκαν. Όπως αναφέρουν κύκλοι της αγοράς, δεν είναι λίγοι εκείνοι οι επιχειρηματίες που είχαν «προπληρώσει τα εμπορεύματα στις εταιρίες προκειμένου αυτές να προχωρήσουν στην αποστολή τους» και τώρα, έως ότου ξεκαθαρίσει το τοπίο γύρω από τον τρόπο που θα καταβληθούν οι αποζημιώσεις αλλά και ο χρονικός ορίζοντας που θα χρειαστεί να παρέλθει για να συμβεί αυτό, βρίσκονται στον αέρα χωρίς εμπορεύματα αλλά και χωρίς χρήματα για να προχωρήσουν σε νέες παραγγελίες για να γεμίσουν τα ράφια των καταστημάτων τους!

 

 

 

 

 

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here