Πάμε να κάνουμε τώρα, έναν μίνι πρώτο απολογισμό, των όσων έγιναν τις δυο τελευταίες ημέρες στα Χανιά, γύρω από την υπόθεση Fraport Αεροδρόμιο «Δασκαλογιάννης». Και λέω μίνι πρώτο απολογισμό, γιατί για να γίνει συνολικά «ταμείο» απαιτείται χρόνος, όχι λίγος αλλά πολύς.
Και θα το εξηγήσω αυτό λίγο παρακάτω…
Τι έγινε σε αυτές τις δυο συναντήσεις, στο ξενοδοχείο «Σαμαριά» και στη σύσκεψη της αντιπεριφέρειας: ΣΥΖΗΤΗΣΗ!
Ναι, κορυφαία στελέχη της εταιρίας που διαχειρίζεται μεταξύ πολλών άλλων, και το αεροδρόμιο των Χανίων, ήρθαν ομολογουμένως «πολύ καλά διαβασμένα» και συνομίλησαν, με οποιονδήποτε ήθελε να τους θέσει ερώτημα. Από τον απλό πολίτη που είχε την υπομονή να παρακολουθήσει όλη αυτή την πολύωρη διαδικασία στην αίθουσα του «Σαμαριά» και τον δημοσιογράφο που οτιδήποτε κι αν ακούγονταν στην αίθουσα, εκείνος είχε προαποφασίσει εκείνο που θα ρωτούσε… μέχρι τους πραγματικά εμπλεκόμενους με τη βαριά βιομηχανία του τόπου φορείς και επιχειρηματίες, που έθεσαν καίρια ερωτήματα.
Πέντε (!) ολόκληρες ώρες, οι άνθρωποι της Fraport, παρουσίαζαν τις θέσεις της εταιρίας τους, άλλες φορές με τρόπο πιστικό και άλλες όχι. Ήταν εκεί με διάθεση αν μη τι άλλο συνεργασίας, κάτι που φάνηκε και στην έτερη συνάντηση που οργανώθηκε το πρωί της Παρασκευής και διήρκεσε μέχρι το μεσημέρι.
Ήταν μια φράση μάλιστα που τη χρησιμοποίησαν αρκετές φορές τα στελέχη των «Γερμανών». «Η Fraport Greece, θεωρεί ότι είναι καλός γείτονας» ,ανέφερε χαρακτηριστικά ο Διευθύνων Σύμβουλος της Fraport Greece Alexander Zinell υπογραμμίζοντας με έμφαση ότι η εταιρία του, «επιδιώκει τη συνεργασία με την τοπική κοινωνία, καθώς οι στόχοι είναι κοινοί«.
Στο ίδιο μήκος κύματος και στη σύσκεψη της αντιπεριφέρειας ο κ Ζinell, επανέλαβε πως «σε συνεργασία με τους τοπικούς τουριστικούς και οικονομικούς φορείς του νομού η Fraport μπορεί , να δημιουργήσει τις συνθήκες εκείνες που θα αναδείξουν τα Χανιά σε προορισμό 12 μήνες το χρόνο».
Προσωπικά δεν αγάπησα ξαφνικά τους Γερμανούς, ούτε πίστεψα πως κάπου παρακάτω το «Δασκαλογιάννης» θα μετατραπεί «άκοπα» σε σημείο αναφοράς των αερομεταφορών της Παγκόσμιας Τουριστικής Βιομηχανίας. Αυτά που συνέβησαν όμως στα Χανιά αυτές τις ημέρες, μ’ έκαναν να πιστέψω ακόμη περισσότερο αυτό που δημόσια και ιδιωτικά επαναλάμβανα εδώ και καιρό: πως ο διάλογος με τη Fraport, έπρεπε ν’ ανοίξει (ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ)!
Όπερ και εγένετο, η συζήτηση άνοιξε και για πρώτη φορά, δεν σεναριολογούμε αλλά μιλάμε πλέον επί συγκεκριμένων θέσεων που μας παρουσίασαν οι διαχειριστές του αεροδρομίου. Με άλλες μπορεί να συμφωνούμε και με άλλες όχι. Άλλες είναι ξεκάθαρες και κάποιες άλλες χωρούν αρκετή συζήτηση. Όμως το πιο σημαντικό είναι πως πλέον είμαστε συνομιλητές και όχι απλοί παρατηρητές των εξελίξεων.
Φιλική συμβουλή: Χρειάζεται χρόνος. Επενδύσεις του συγκεκριμένου μεγέθους, δεν κρίνονται επί των αρχικών τους αποτελεσμάτων αλλά από τον απολογισμό δράσης τους, μέσα σε συγκεκριμένο, αλλά όχι πυκνό, χρονοδιάγραμμα. Τα αποτελέσματα για τα οποία πήραμε μια γεύση από τα «γραφήματα» που μας παρουσιάστηκαν, για να περάσουν στην «πραγματική οικονομία» απαιτείται χρόνος.
Και κάτι ακόμη, «τροφή για σκέψη»: Πριν από λίγα χρόνια, πολλοί δαιμονοποιούσαν τους Κινέζους της Cosco που μας «άρπαζαν» τα λιμάνια μας. Τώρα μιλάει κανείς…;
Κύλησε όμως, αρκετό νερό στο αυλάκι για να επέλθει η… σιωπή!
Φιλικά και Πάντα Καλοπροαίρετα
«Ο Κύριος Έπαρχος»