Του Ανδρέα Σπανουδάκη
Είναι πολύ σημαντικό για την συνέχεια του άρθρου να αναφέρουμε ότι η Fraport ανάλαβε τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια μαζί και των Χανίων, στις 12 Απριλίου του 2017. H αδιάψευστη αλήθεια των αριθμών μας αποκαλύπτει το μέγεθος της ζημιάς που έχει προκαλέσει στην τοπική κοινωνία.
«Διανύοντας μόλις το πρώτο έτος παρουσίας της στην εγχώρια αγορά αερομεταφορών, υλοποιεί τον επιχειρηματικό της στόχο για ανάπτυξη της κίνησης εφαρμόζοντας πρόγραμμα κινήτρων, διάρκειας ΔΥΟ ΕΤΩΝ, αρχής γενομένης από τον χειμώνα του 2018 – 2019. Το πρόγραμμα αυτό, στοχεύει στην υποστήριξη των αεροπορικών εταιρειών ώστε να εισάγουν νέα, διεθνή δρομολόγια κατά τη χειμερινή περίοδο», ανακοίνωσε η Fraport Greece προκειμένου να αποσοβήσει τις αντιδράσεις για τη ζημιά που έχει προκαλέσει στην τοπική κοινωνία. Το πρόγραμμα αυτό της διευκόλυνσης θα έχει διάρκεια ΔΥΟ ΧΡΟΝΙΑ. Kι΄ ύστερα;…… ε ύστερα, πιαστ΄ τ΄αυγό και κούρευτο….
Το πόσο έχει βλάψει τα τοπικά συμφέροντα μας το λέει με αριθμούς η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ).
Με βάση τα επίσημα στοιχεία της ΥΠΑ, το αεροδρόμιο των Χανίων, το πρώτο δίμηνο του 2018, μπορεί να είναι μέσα στην πεντάδα με την μεγαλύτερη κίνηση, σε μία περίοδο που δεν υπάρχουν τσάρτερ, παρουσιάζει όμως σημαντικότατη μείωση σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2017.Ακόμη απουσιάζουν εντελώς οι επιβάτες εξωτερικού, σε αντίθεση με το 2017, όπου υπήρχε ένας μικρός αριθμός μεν σημαντικός δε αριθμός, πτήσεων και επιβατών.Με βάση πάντα τα στατιστικά στοιχεία από την ΥΠΑ, που βρίσκονται αναρτημένα στην επίσημη ιστοσελίδα της, τον Ιανουάριο του 2018 οι πτήσεις εσωτερικού συνολικά ήταν 300 και οι επιβάτες που διακινήθηκαν ήταν 21.518 αφίξεις και 21.731 αναχωρήσεις.
Σύνολο επιβατών εσωτερικού: 43249 και εξωτερικού: 0
Αντίθετα με βάση την ίδια την ΥΠΑ, στα επίσημα στοιχεία που έχει αναρτήσει στην ιστοσελίδα της, προκύπτει ότι τον Ιανουάριο του 2017 οι πτήσεις από το Αεροδρόμιο Δασκαλογιάννης, ήταν συνολικά 482 εσωτερικού και 36 εξωτερικού με 32.357 αφίξεις και 31.811 αναχωρήσεις στις πτήσεις εσωτερικού και αντίστοιχα 1921 αφίξεις και 1736 αναχωρήσεις, στις πτήσεις εξωτερικού.
Δηλαδή συνολικά το αεροδρόμιο των Χανίων διακίνησε τον Ιανουάριο του 2017: 64.168 επιβάτες στις πτήσεις εσωτερικού και 3.657 επιβάτες στις πτήσεις εξωτερικού. Γενικό σύνολο: 67.825. Παρουσιάζει δηλαδή μία μείωση τον Ιανουάριο του 2018 (με Fraport) της τάξης του 36,23%, σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2017 (πριν Fraport).
Τον Φεβρουάριο του 2018 με βάση το Δελτίο Τύπου της ΥΠΑ, η επιβατική κίνηση στο Αεροδρόμιο των Χανίων ήταν συνολικά: 39.798επιβάτες(αφίξεις και αναχωρήσεις).
Αντίστοιχα με βάση τα στοιχεία της τον Φεβρουάριο του 2017 είχαν διακινηθεί από το «Δασκαλογιάννης»: 63.095 επιβάτες (πριν Fraport) στις πτήσεις εσωτερικού και 3.422 επιβάτες στις πτήσεις εξωτερικού, δηλαδή συνολικά είχαν διακινηθεί: 66.517 επιβάτες. Η μείωση τον Φεβρουάριο του 2018 (με Fraport) σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2017 (πριν Fraport), ήταν: 40,1% .
Συνολικά το πρώτο δίμηνο του 2018, (με Fraport), διακινήθηκαν από το αεροδρόμιο των Χανίων: 83.087 επιβάτες. Αντίστοιχα το πρώτο δίμηνο του 2017 (πριν Fraport), είχαν διακινηθεί συνολικά: 134.342 επιβάτες.
Η Ένωση Ξενοδόχων με όλους τους εμπλεκόμενους στον Τουρισμό να εξετάσουν το ενδεχόμενο διεκδίκησης χρηματικής αποζημίωσης απο τη Fraport για διαφυγόντα κέρδη απο την απόφασή της να κλείσει την πύλη εισόδου των Χανίων.
Για μας - το επαναλαμβάνουμε - το κυρίαρχο ερώτημα είναι: Γιατί τα Χανιά στη Γερμανία και το Ηράκλειο στην Ελλάδα; Γιατί αυτή η διαίρεση; Γιατί κόπηκε στη μέση η Κρήτη; Γιατί το αεροδρόμιο Ηρακλείου που έχει τις διπλάσιες - ακριβώς - αφιξοαναχωρήσεις απο αυτό των Χανίων, παραμένει στον έλεγχο και την διαχείριση του Ελληνικού Δημοσίου; Δεν είναι το πιο σοβαρό επιχείρημα για να εκποιηθεί και αυτό στους γερμανούς που τους ενδιαφέρει μόνο το κέρδος; Μήπως γιατί το Ηράκλειο που στέλνει 8 εκπροσώπους στη Βουλή, τέσσερις από το ΣΥΡΙΖΑ, και από έναν βουλευτή από τη ΝΔ, τη Δημοκρατική Συμπαράταξη, το ΚΚΕ και το Ποτάμι, βάζουν, τώρα και πάντα, πρώτα το τοπικό συμφέρον και μετά το κομματικό; Ενώ τα Χανιά με 4 βουλευτές και όλοι προέρχονται από το ΣΥΡΙΖΑ;
Σ΄ αυτό το ερώτημα θα πρέπει να κληθούν ν΄απαντήσουν οι κοινοβουλευτικοί εκπρόσωποι των Χανίων. Να πάρουν θέση. Τ΄ αγωνιστικά τους «πυροτεχνήματα» ότι δήθεν θα «ξαπλώσουν στον αεροδιάδρομο» προκειμένου να μην πουληθεί το αεροδρόμιο Χανίων αποδείχτηκαν φληναφήματα, σαχλαμάρες, λόγια του αέρα, πομφόλυγες, μωρολογίες, ανούσιες φλυαρίες για πρόσκαιρη κατανάλωση. Για εξυπηρέτηση των οπορτουνιστικών επιδιώξεών τους. Για το βουλευτιλίκι.
Τώρα που υπονομεύεται απο την Fraport (μας είπαν ότι «κατεβάζουν ρολά» τον Οκτώβριο) με την υπογραφή τη ΔΙΚΗ τους, η επέκταση της τουριστικής περιόδου, με ότι αυτό συνεπάγεται για την αναπτυξιακή προοπτική των Χανίων, να κληθούν απο όλους τους θεσμικούς παράγοντες των Χανίων ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΘΕΣΗ! Να κληθούν και οι δυο κοινοβουλευτικοί εκπρόσωποι του Ρεθύμνου. Ο κ. Ξανθός και ο κ. Κεφαλογιάννης. Τους αφορά. Όλους. Να μιλήσουν ξεκάθαρα. Τάσσονται στο πλευρό των επαγγελματιών και της κοινωνίας που τους έστειλαν στο Κοινοβούλιο ή συμφωνούν με την τακτική και τα σχέδια της Fraport; Η μέχρι τώρα εκκωφαντική σιωπή τους και η ΜΗ συμμετοχή τους στο δημόσιο διάλογο για το θέμα, μόνο αντιπάθεια προκαλεί. Είναι υπόλογοι στην κοινωνία. Μαζί με πολλά άλλα.
Για να κερδίσουν τις εντυπώσεις οι εγκέφαλοι της Fraport μας ανακοίνωσαν ότι και σε αντικατάσταση της Ryanair θα έρθει στα Χανιά η Ellinair. «Χαράς ευαγγέλια». To moto της συγκεκριμένης εταιρείας είναι: «Ταξιδεύεις με την Εllinair πάντα κερδίζεις». Δεν ξέρω αν εννοεί αυτό που διαφημίζει ότι σε κάθε πτήση κερδίζεις δωρεάν σνάκ και ρόφημα, όμως, μια απλή ανάγνωση στην ιστοσελίδα της εταιρείας διαπιστώνεις ότι είναι πολύ ακριβότερη απο μια εταιρεία χαμηλού κόστους. Με την ευκαιρία ρωτάμε τους Φραποριανούς που στο κάτω-κάτω δεν έχουν καμιά αρμοδιότητα να μας ανακοινώνουν την άφιξη της Ellinair, εκτός και αν οι καθ΄ ύλην αρμόδιοι, Ένωση Ξενοδόχων, Επιμελητήριο, Δήμος Χανίων, τους παράδωσαν και αυτήν την αρμοδιότητα για να μας «ρίξουν στάχτη στα μάτια».
Έχει ειπωθεί απο θεσμικούς παράγοντες ότι «ερωτοτροπούν» με τη Fraport. Ρωτάμε, λοιπόν: Τους δύσκολους χειμερινούς μήνες η Ellinair θα φέρνει κόσμο στα Χανιά, με εισιτήριο που θα είναι ελκυστικό, ειδικά για εσωτερικούς τουρίστες; Ή θα μας «κουνήσει το μαντήλι» με την λήξη της υψηλής τουριστικής περιόδου;
Δεν μας χρειάζονται εξηγήσεις από την Ryanair για να μάθουμε αυτό που ήδη ξέρουμε, τους λόγους δηλαδή, που και κατά το παρελθόν η Ryanair διέκοψε τις πτήσεις της στο «Δασκαλογιάννης»: Η ακύρωση έγινε ΛΟΓΩ ΤΩΝ ΥΨΗΛΩΝ ΤΕΛΩΝ ΚΑΙ ΧΡΕΩΣΕΩΝ που έχει επιβάλει η Fraport.
Το πιο ακριβά στα 14 αεροδρόμια που διαχειρίζεται. «Κοντά στο νού κι η γνώση»: Εκποιήσαμε έναντι πινακίου φακής την κρατική περιουσία στους Γερμανούς κατακτητές και παράλληλα τους δώσαμε το δικαίωμα να μας εκβιάζουν με το «χαρτί» που λέγεται Τουρισμός. Να αποφασίζουν μονομερώς για την στρατηγική της χώρας μας στον Τουρισμό. Ιδιωτικές επενδύσεις δισεκατομμυρίων στον τόπο μας έρμαια στις πολιτικές του εκφοβισμού, και του εκβιασμού των Γερμανών. Και εις επίρρωσιν των παραπάνω: Μεταξύ των άλλων που προβλέπει η σύμβαση ΕΚΠΟΙΗΣΗΣ - για αυτήν που «φουσκώνουν σαν οικόσιτες γαλοπούλες» οι πολιτικοί μας - προβλέπει ότι αν ένας επιβάτης προσφύγει στα δικαστήρια για καθυστέρηση στην πτήση του εξαιτίας της οποίας υπέστη επαγγελματική βλάβη και αποδείξει ότι οφείλεται - η καθυστέρηση - στη λειτουργία του αεροδρομίου, αν δικαιωθεί με καταβολή χρηματικής αποζημίωσης, θα την ΚΑΤΑΒΑΛΕΙ όχι η Fraport αλλά…. το ελληνικο δημόσιο!!!
Τέτοιας έκτασης αποικιοκρατική παραχώρηση υπέγραψαν οι πολιτικοί μας με το εκβιαστικό δίλημμα που μας έβαλαν: «Αν υπογράψετε θα περάσετε την αξιολόγηση και θα πάρετε τα λεφτά». Αξιολόγηση σημαίνει πόσο γρήγορα θα προχωρήσουμε σε μεταρρυθμίσεις για να εκποιήσουμε την κρατική περιουσία. Για να μας πάρουν και τα «εσώρουχα»!! Το πολιτικό επιχείρημα του Σό’ι’μπλε ήταν: «Εσείς (ο λαός) είστε υπεύθυνοι για τους ανεπαρκείς πολιτικούς που εκλέγεται. Εσείς, επομένως θα πληρώσετε το λογαριασμό».