«Στρίβειν διά του αρραβώνος»…

Τώρα που «έπεσε η σκόνη» και αποτυπώθηκαν και καταγράφηκαν οι προθέσεις και διαθέσεις και των δυο πλευρών, έχουμε την δυνατότητα να εξάγουμε χρήσιμα συμπεράσματα, με μοναδικό σκοπό και επιδίωξη, να συμβάλουμε θετικά στο πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί και αφορά χιλιάδες συμπολίτες, επιχειρηματίες και εργαζόμενους, στον Τουρισμό.
Ωστόσο, είναι τουλάχιστον γαργαλιστικό να ακούγεται απο επίσημα χείλη ότι κάποιοι επιδιώκουν την δημοσιότητα και αντιδρούν στο ξεπούλημα των αεροδρομίων. Και είναι ανακριβές και ανεύθυνο να ρίχνει, εξ ολοκλήρου, την ευθύνη στην κυβέρνηση όταν υπάρχει διαχρονική συνυπευθυνότητα και αγαστή συνεργασία όλων των πολιτικών κομμάτων. Το θέμα ξεκίνησε το 2010 επι υπουργίας Δ. Ρέππα προχώρησε επι συγκυβέρνησης Ν.Δ.-ΠΑΣΟΚ τέλειωσε επι ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.
Θα χαρακτήριζα, αυτή την παρέμβαση, άξεστη, βάναυση και υστερόβουλη που είναι σε «σύγκρουση» με την διατυπωμένη με σαφήνεια θέση όλων των Περιφερειακών και Δημοτικών αρχόντων, που αγωνιούν για το αύριο του Τουρισμού. Ίσως να πιστεύει ότι η δική του «σοφή» παρέμβαση και διαμεσολάβηση διευκολύνει τον διάλογο στο ζήτημα και προσφέρεται ως «δεκανίκι» στην Fraport. Ή μήπως πιστεύει ότι ο μονόλογός του και η μη συμμετοχή του στον δημόσιο διάλογο τον καθιστούν άμοιρο ευθυνών;

Τώρα, λοιπόν, που έπεσε ο «κουρνιαχτός» των ημερών και η αντιπαράθεση, για την ώρα πήρε αναβολή, κάνοντας απολογισμό μπορούμε να πούμε ότι φτάσαμε στο σημείο που… ξεκινήσαμε! Το θετικό και ωφέλιμο και για τις δυο πλευρές είναι ότι έγινε διάλογος. ‘Εστω και προσχηματικός, έστω και αναγκαστικός, έστω και αν ακόμα απ΄αυτόν τον διάλογο προέκυψε το απολύτως….τίποτα!!! Η Fraport, «στρίβειν δια του αρραβώνος» έφυγε και… περιμένουμε απάντηση στο υπόμνημα που της παράδωσαν οι Αιρετοί των Χανίων.
Καλές και γόνιμες είναι οι στημένες συνεντεύξεις, ωφέλημα τα δημοσιεύματα για τα έργα που γίνονται στο αεροδρόμιο, έργα που βελτιώνουν την εικόνα του αεροδρομίου, έργα δηλαδή, ΒΙΤΡΙΝΑΣ που ωστόσο δεν απαντούν στο κρίσιμο ερώτημα. Αντίθετα, (τα έργα) παραπλανούν, αποπροσανατολίζουν και υπερθεματίζουν σ΄αυτό που λέει ο λαός μας: «Απ’ το ολότελα καλή κι η Παναγιώτενα». Στο κάτω-κάτω δεν «παραμυθιαζόμαστε» με τα λόγια των «ιστρουχτόρων» της Fraport ότι θα σπαταλήσουν ένα σκασμό ευρουλάκια για το «Δασκαλογιάννης». Ναι, τα έργα είναι ο αψευδής μάρτυρας (εδώ κρύβεται η σκοπιμότητα που δεν απαντάει στο ζητούμενο), ότι γίνονται έργα, αλλά θα πρέπει να μας πούν, παράλληλα, πόσα ευρουλάκια θα σπαταλήσουν κι αν θα πάρουν επιχορήγηση ή επιδότηση και με ποιό ποσοστό. ‘Ε…όπως και να το κάνουμε, Γερμανοί είναι έχουν «άκρες» στην Ε.Ε. για να διεκδικήσουν επιδοτήσεις για έργα στα 14 περ. αεροδρόμια. Ή μήπως τα έργα αυτά θα γίνουν απο την εξοικονόμηση που θα προκύψει με την ΜΗ καταβολή του ΕΝΦΙΑ αφού η Fraport απαλλάσεται απο τον φόρο για εκατοντάδες στρέμματα που της παραχωρήθηκαν; Για να μην αναφέρουμε κι’ άλλους σκανδαλώδεις όρους που περιλαμβάνει η αποικιοκρατική σύμβαση παραχώρησης. Εκτός κι αν σκοπός τους είναι να αλλάξουν την εικόνα των αεροδρομίων με τα 70 εκατομ. που ζητάνε απο το ελληνικό δημόσιο για….καμμένες λάμπες!! Και επειδή δεν «πιπιλάμε το δάχτυλό μας», όλες οι εταιρείες πολυεθνικές ή μη, προσδοκούν εκατονταπλάσια κέρδη απο μια επένδυση. Αυτό είναι θεμιτό στην ανοικτή φιλελεύθερη οικονομία.

Συμπερασματικά, η αντιπαράθεση μεταξύ Fraport και τοπικής κοινωνίας κατέληξε, προσωρινά, σε ναυάγιο με ευθύνη των Γερμανών. Θα την χαρακτήριζα - την τακτική της - ως στείρα, ψυχρή και αντιπαραγωγική αφού δεν απάντησε στο κρίσιμο ερώτημα: Η εταιρεία θα σταματήσει να λειτουργεί μονομερώς και επ΄ωφελεία της ή θα συνεργαστεί για το κοινό καλό; Θα παραμείνει το αεροδρόμιο ανοιχτό όλο το χρόνο;

Στο πρόσφατο παρελθόν έγιναν αξιόλογες προσπάθειες απο τους εμπλεκόμενους στον Τουρισμό με τη συνδρομή του Επιμελητηρίου που είχαν στόχο την παράταση της τουριστικής περιόδου. Με το κλείσιμο του αεροδρομίου, ισχυρίζονται οι γνωρίζοντες, χάθηκαν χιλιάδες διανυκτερεύσεις και η ζημιά επιμερίστηκε σ΄όλη την χανιώτικη κοινωνία. Ανοικτό αεροδρόμιο, σημαίνει ανοικτή η πύλη της Δυτικής Κρήτης με θεαματικές και ευεργετικές συνέπειες για όλους τους εμπλεκόμενους στον Τουρισμό. Αυτό είναι το ζητούμενο και η αγωνία όλων. Οι Αιρετοί των Χανίων το τόνισαν: «Είμαστε έτοιμοι να συνεργαστούμε αλλά και να συγκρουστούμε μαζί σας!». Καθαρή στάση που απαντά στους εκβιασμούς στις απειλές και τα κατάπτυστα δημοσιεύματα του γερμανικού Τύπου: «Εμείς είμαστε τώρα τ’ αφεντικά στα ελληνικά αεροδρόμια».

Υ.Γ. υπο μορφή ερωτήματος: Η ΥΠΑ με τα έσοδα απο τα περιφερειακά που είχαν κέρδη, συντηρούσε και τα ζημιογόνα αεροδρόμια της νησιώτικης Ελλάδας. Η Fraport αγόρασε τα φιλέτα και όχι τα αεροδρόμια ή τα ελικοδρόμια της άγονης γραμμής που δεν έχουν κέρδη. Λογικό αφού δεν κάνει κοινωνική πολιτική. Το ερώτημα είναι τί θα απογίνουν αυτά τα αεροδρόμια; Θα κλείσουν και μαζί τους θα μαραζώσουν αυτά τα νησιά; Ή μήπως προλειαίνεται το έδαφος για να εκποιήσουμε και την νησιώτικη Ελλάδα;

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here