Θοδωρής Σταθάκης: Θα συμμετέχουμε και στις επόμενες δημοτικές εκλογές

 

Μιλάει για το φλέγον ζήτημα των τελευταίων ημερών, αυτό του αεροδρομίου «Δασκαλογιάννης» και της «σχέσης» των τοπικών φορέων με τη Fraport, δίχως «επαναστατικές» κορώνες και με ψυχραιμία. Ο Δήμαρχος Κισσάμου, Θοδωρής Σταθάκης στη συνέντευξη του στα «Πρόσωπα του Δια Κρητικού» λίγο πριν την έναρξη της νέας καλοκαιρινής σεζόν, αναφέρεται στις καυτές «πατάτες» της περιοχής του, το Ελαφονήσι αλλά και τη Γραμβούσα με το Μπάλο ξεκαθαρίζοντας ακόμη, ότι στις προθέσεις του, είναι να διεκδικήσει μια ακόμη θητεία στο «τιμόνι» του Δήμου του, παρά τις όποιες αλλαγές δείχνουν να δρομολογούνται από την κυβέρνηση, στον τρόπο εκλογής των αιρετών αρχόντων της αυτοδιοίκησης.

«Οτιδήποτε εύκολα αποδίδεται στην διοίκηση του αερολιμένα, όπως για παράδειγμα η «ξαφνική» φυγή της RYANAIR, η οποία μπορεί να ήταν δρομολογημένη και προγραμματισμένη για συμφέροντα της εταιρίας, αλλά εύκολα τώρα χρεώνεται δικαίως ή αδίκως στην διοίκηση FRAPORT. Τώρα είναι πια δεδομένο ότι το αεροδρόμιο Χανιών θα διαχειρίζεται για τα επόμενα 40 χρονιά από την FRAPORT»

Μετά απ’ όλα αυτά που συνέβησαν τις προηγούμενες ημέρες με το θέμα της Fraport, τώρα, με μια ψύχραιμη ματιά, ποια είναι η τοποθέτηση σας για το θέμα του αεροδρομίου «Δασκαλογιάννης»;

Σχεδόν όλοι οι φορείς του νομού ήμασταν αντίθετοι στην ιδιωτικοποίηση του αερολιμένα Χανιών «Δασκαλογιάννης» και πραγματοποιήθηκαν μια σειρά από δράσεις για τον σκοπό αυτό. Η προσωπική μου θέση εξαρχής ήταν ότι ο αγώνας μας έπρεπε να επικεντρωθεί όχι ενάντια στην ιδιωτικοποίηση του αεροδρόμιου, η οποία ήταν αναπόφευκτη καθώς είχε δρομολογηθεί από το σύστημα διακυβέρνησης της Ευρώπης (το οποίο αποδείχτηκε και από την αδυναμία να το αποτρέψει η σημερινή κυβέρνηση η οποία ήταν υπέρμαχος στην μη ιδιωτικοποίηση του), αλλά να γίνει παράλληλα με την παραχώρηση-κατασκευή και του νέου αερολιμένα Ηρακλείου ώστε να υπάρχει ενιαία αντιμετώπιση των εναερίων πυλών εισόδων στο νησί της Κρήτης. Αυτή η σκέψη ήταν ρεαλιστική και θα μπορούσε να επιτευχθεί! Τώρα δυστυχώς διαπιστώνουν όλοι οι φορείς και οι πολίτες, με το να υπάρχουν σε ένα νησί αεροδρόμια τα οποία λειτουργούν με διαφορετικό καθεστώς διοίκησης (ιδιωτικό, δημόσιο) ότι δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για αρνητικές εξελίξεις. Οτιδήποτε εύκολα αποδίδεται στην διοίκηση του αερολιμένα, όπως για παράδειγμα η «ξαφνική» φυγή της RYANAIR, η οποία μπορεί να ήταν δρομολογημένη και προγραμματισμένη για συμφέροντα της εταιρίας, αλλά εύκολα τώρα χρεώνεται δικαίως ή αδίκως στην διοίκηση FRAPORT. Τώρα είναι πια δεδομένο ότι το αεροδρόμιο Χανιών θα διαχειρίζεται για τα επόμενα 40 χρονιά από την FRAPORT. Πρόταση μου, η οποία κατατέθηκε και στην σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε για το σκοπό αυτό στις 20 Απρίλιου, είναι να υπάρξει μια μόνιμη θεσμική ομάδα εργασίας που να απαρτίζεται από τα επιμελητήρια της δυτικής Κρήτης, τους επιχειρηματικούς φορείς, συλλόγους ξενοδόχων, ενοικιαζόμενων καταλυμάτων, ενοικιαζόμενων οχημάτων, εστίασης ,εκπροσώπους τοπικής αυτοδιοίκησης Α΄και Β΄ βαθμού και μέλη από την διοίκηση της Fraport, ώστε όλοι μαζί να βρουν και να προσελκύσουν εταιρίες αεροπορικές που θα εντάξουν δρομολόγια από και προς το αεροδρόμιο Χανιών με γνώμονα την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και της επισκεψιμότητας πέρα από τον Ιούλιο- Αύγουστου όπου υπάρχει υπερκορεσμός.

Πόσο και με ποιο τρόπο επηρεάζει την τοπική οικονομία της Κισσάμου, η ξαφνική «φυγή» της Ryan Air;

Κατά πόσο θα επηρεαστεί η τοπική οικονομία της Κισσάμου απο την απομάκρυνση της RYANAIR προφανώς θα μπορέσει να αποτιμηθεί και να αξιολογηθεί στο τέλος της τουριστικής περιόδου.

 

Ελαφονήσι, Μπάλος και οι «σχέσεις» με τους… γείτονες!

«Αυτό που διχάζει δεν είναι η διαχείριση του Ελαφονησίου, αλλά η μη αποδοχή των οριοθετημένων συνόρων της περιοχής από τον όμορο δήμο Καντάνου-Σελίνου», σχολιάζει ο κ. Σταθάκης στο eparxies.gr

Ένα θέμα που παραδοσιακά «διχάζει» στις… δικές σας περιοχές, είναι η διαχείριση του πολύτιμου θησαυρού που λέγεται Ελαφονήσι. Πως πορεύεστε ως δημοτική αρχή της Κισσάμου γενικότερα και ποια είναι η σχέση σας με τη γειτονική δημοτική αρχή της Καντάνου και του Σελίνου, που εμπλέκεται στο συγκεκριμένο θέμα;

Αυτό που διχάζει δεν είναι η διαχείριση του Ελαφονησίου, αλλά η μη αποδοχή των οριοθετημένων συνόρων της περιοχής από τον όμορο δήμο Καντάνου-Σελίνου. Η μη αναγραφή από την επιτροπή καθορισμού συνόρων του 1933 υπαρκτού και σταθερού σημείου αναφοράς στην παράλια του Ελαφονησίου δίδει δυνατότητα διαφορετικής ερμηνείας των τερματικών συνόρων. Ο Δήμος Κισσάμου να τονίσουμε βέβαια, δεν κάνει δική του ερμηνεία για τα σύνορα, αλλά ακολουθεί τους δημόσιους χάρτες και συντεταγμένες του Ελληνικού Γεωδαιτικού Συστήματος Αναφοράς (ΕΓΣΑ 87). Ανεξάρτητα από αυτό, η σχέση μας με την δημοτική αρχή είναι άριστη και ο καθένας από την μεριά του, θεσμικά, υπερασπίζει τα συμφέροντα του δήμου του.

Μια σπάνια φωτογραφική στιγμή, με το Δήμαρχο Καντάνου - Σελίνου Α. Περράκη στο… Ελαφονήσι!
Με τον αρμόδιο υπουργό, Γιώργο Σταθάκη

«Ευελπιστούμε ότι φέτος στο Μπάλο και τη Γραμβούσα, θα λειτουργήσει μια καθοριστική δράση για την προστασία της περιοχής, που είναι η απαγόρευση της ανεξέλεγκτης κυκλοφορίας οχημάτων στην περιοχή και η ελεγχόμενη μεταφορά των επισκεπτών με ασφάλεια και συμφώνα με το διαχειριστικό σχέδιο»

Κεφάλαιο «Μπάλος Γραμβούσα» και περί των αλλαγών που δρομολογούνται για το καθεστώς που υφίστανται στην περιοχή. Ποια είναι η θέση σας και ποιο το μήνυμα σας, για το φετινό καλοκαίρι και τη λειτουργία της περιοχής;

Η ιδιαιτέρου φυσικού κάλους περιοχή Γραμβούσας και Μπάλου, τυγχάνει της προστασίας της διαχείρισης από τον κανονισμό λειτουργίας που έχει εκπονηθεί. Ο Δήμος Κισσάμου ως άμεσος φορέας προστασίας και διαχείρισης του χώρου προσπαθεί σε συνεργασία με τους υπόλοιπους εμπλεκόμενους φορείς, για την καλύτερη διασφάλιση της βιωσιμότητας και διαχρονικότητας της περιοχή αυτής. Μετά την ολοκλήρωση της μελέτης και των διαδικασιών, ευελπιστούμε ότι φέτος θα λειτουργήσει μια καθοριστική δράση για την προστασία της περιοχής, που είναι η απαγόρευση της ανεξέλεγκτης κυκλοφορίας οχημάτων στην περιοχή και η ελεγχόμενη μεταφορά των επισκεπτών με ασφάλεια και συμφώνα με το διαχειριστικό σχέδιο.

Τα «ανοικτά» μέτωπα της Κισσάμου…

Ποια είναι τα βασικότερα θέματα που «τρέχουν» αυτή την ώρα στο δήμο σας;

Τα βασικότερα θέματα που «τρέχουν» αυτή την περίοδο στο δήμο μας είναι:

  • Ολοκλήρωση γενικού πολεοδομικού σχεδιασμού
  • Ετοιμασία και ολοκλήρωση μελέτης λιμνοδεξαμενής Τ.Κ. Πλατάνου
  • Εξεύρεση λύσης για την λιμνοδεξαμενή Χρυσοσκαλιτισσας
  • Εκπόνηση μελετών για ανάπλαση πόλης της Κισσάμου
  • Υλοποίηση στο προσεχές διάστημα ασφαλτοστρώσεων στην πόλη της Κισσάμου και σε Τοπικές Κοινότητες
  • Κατασκευή αδειοδοτημένων και εγκεκριμένων παιδικών χαρών
  • Αλλαγή και αντικατάσταση δικτύου ύδρευσης αμιαντοσωλήνων

Και μια σειρά άλλα έργα τα οποία βρίσκονται στο στάδιο την τελικής μελέτης για την υλοποίηση τους άλλα και νέα που προετοιμάζονται.

Ο νέος «Καλλικράτης» της αυτοδιοίκησης «έρχεται» αλλά…

Αυτές τις ημέρες οριστικοποιήθηκε το πότε θα γίνουν οι επόμενες εκλογές της αυτοδιοίκησης, ενώ μένει να δούμε ποιες θα είναι και οι αλλαγές επί της διαδικασίας αλλά και επί της ουσίας, σε αυτές τις εκλογές. Που πρέπει να δοθεί προσοχή σε αυτή τη φάση που δρομολογούνται οι αλλαγές στο διοικητικό χάρτη..;

Οι όποιες αλλαγές προγραμματίζει το υπουργείο για τις επόμενες εκλογές πρέπει να είναι επί της ουσίας και για να συμβεί αυτό πρέπει να δοθεί έμφαση στην αποκεντρωμένη και πραγματική λειτουργία της αυτοδιοίκησης με επιτελικό έλεγχο από το κράτος.

Θα διεκδικήσετε πάσης θυσία μια ακόμη τετραετία στο δήμο της Κισσάμου;

Δεν είναι αυτοσκοπός μου η παραμονή μου στην θέση του Δημάρχου. Σκοπός μου είναι η δυνατότητα της προσφοράς στον τόπο μου και στους ανθρώπους του, αναπτύσσοντας μια διαφορετική προσέγγιση του τρόπου διαχείρισης των δημοτικών θεμάτων. Δείξαμε ότι υπάρχει δυνατότητα επίλυσης προβλημάτων που χρονίζουν. Οπότε, εφόσον υπάρχει υγεία και Θεού θέλοντος, έχοντας ήδη συζητήσει με την εκλεγμένη δημοτική μας ομάδα, θα συμμετέχουμε στις επόμενες δημοτικές εκλογές.

Ποια είναι τα μεγαλύτερα προβλήματα που χρίζουν άμεσης παρέμβασης στη διοικητική περιφέρεια ευθύνης σας;

Επιγραμματικά θα αναφέρω:

  • Η ολοκλήρωση του συνόλου του ΒΟΑΚ, από το λιμάνι Κίσσαμου (λιμάνι Καβονησίου) έως την Σητεία.
  • Αποκατάσταση ιχθυοδεξαμενών Χρυσοσκαλίτισσας
  • Ολοκλήρωση κάθετου οδικού άξονα Καλουδιανών-Χρυσοσκαλίτισσα
  • Έναρξη της νέας χάραξης δρόμου Πλατάνου-Σφηνάρι

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here